[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
امور آموزشی::
معرفی افراد::
امور پژوهشی::
اولین کنفرانس ملـی مدیریت و مهندســـــی پیشرفت::
اخبار دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
تاریخ

امروز: مورخ

..
مجله بین المللی مدیریت پیشرفت
مجله بین المللی مدیریت پیشرفت
..

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: ارتقا علمی
:: نشست دوره ای مدیران فرهنگی دانشکده ها و حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی/ 14 شهریور 1396
..
:: معرفی دانشکده ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۱۱/۵ | 

بسمه تعالی

1- مقدمه:
دانشکده مهندسی پیشرفت با هدف نظریه‌پردازی و الگو پردازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی تشکیل و با پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به دنبال ایجاد توازن در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی می‌باشد. این دانشکده با تمرکز بر رشته‌های بین رشته‌ای‏، پیشرفت سخت افزاری را در کنار توجه به فناوریها و سیستم‌های نرم و هویت سازی بصورت توأمان پیگیری نموده و درصدد تربیت سرمایه‌های انسانی متناسب با طراز جمهوری اسلامی ایران در حوزه مدیریت، اقتصاد و سیستم ها می‌باشد.
2- چشم انداز دانشکده :
دستیابی به نهاد تعلیم و تربیت با رویکرد اسلامی- علمی در سطح تحصیلات عالی برای تولید حکمت و علوم اسلامی و تربیت متفکرانی همسو با وحدت حوزه و دانشگاه، جهت تامین سرمایه های فکری مورد نیاز در زمینه طراحی، معماری و نظام سازی، تئوری پردازی، طراحی راهبردی، سیاستگذاری، قانونگذاری، برنامه ریزی، گفتمان سازی راهبردی کلان تمدن نوین اسلامی با اولویت تحول در سبک زندگی با رویکرد اسلامی- ایرانی و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تعالی، دستیابی به اقتدار نرم بر اساس آموزه های اسلامی و همچنین کانونی برای تربیت همه جانبه دانش آموختگان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی و سیبستم ها در عرصه پیشرفت.
3- ماموریت دانشکده :
• طراحی دوره های تحصیلات عالی مورد نیاز برای طراحی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و مدیریت کلان تمدن نوین اسلامی و رسمیت بخشی دوره ها در مراجع ذیربط، اخذ مجوز راه اندازی رشته ها و گرایشهای اولویت دار در حوزه های اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی، حقوقی و ... بصورت فرا رشته ای و بین رشته ای.
• توسعه متدولوژی و روشهای تولید علوم مبتنی بر آموزه های وحیانی و تجارب بشری
• تأمین و تولید منابع علمی با رویکرد اسلامی- تطبیقی- کاربردی برای دروس رشته ها و گرایشهای اولویت دار
• توسعه سیستمها و فناوریهای نرم مورد نیاز برای الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت و تعالی
• کسب مرجعیت فکری – علمی در حوزه های کلان پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی ایران .
• مطالعه و تحقیق پیرامون منظومه سازی، نظام سازی، الگو سازی، نظریه پردازی، سیاستگذاری، برنامه ریزی، طراحی سبک زندگی و هر آنچه در باب تمدن نوین اسلامی ضروری است.
• تربیت سرمایه های فکری سرآمد در تراز جمهوری اسلامی ایران در حوزه های تخصصی مرتبط
• پاسخگویی به نیازهای آموزشی، اقتصادی، مدیریتی، سیستمی و اجتماعی مدیران عالی کشور
4- جهت گیریها و اهداف کیفی دانشکده:
• جهت گیری از علوم متعارف به علوم بین رشته ای و فرارشته ای با رویکرد اسلامی - ایرانی کاربردی .
• جهت گیری از تجزیه و تحلیل سیستمهای خرد بنگاهها به تجزیه و تحلیلهای کلان حاکمیتی تا سطح خرد و راه اندازی رشته های مورد نیاز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
• گذر از تعلیمات آموزش محور به تفکر خلاقیت پرور نظام مند وتربیت اجتماعی
• گذر تدریجی از رویکرد های تحقیق کمی به رویکردهای کیفی-کمی و ترکیبی و توسعه روشهای تحقیق بومی مبتنی بر ارزشهای الهی وتجارب بشری
• جهت گیری از ترویج نظریه های توصیفی به تولید نظریه ها و حکمتهای وحی بنیان تا توصیف حقایق حاکم بر جامعه اسلامی وجهان هستی
• جهت گیری از نقش انفعالی به فعال با ایفای نقش فعال برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی کشور
• جهت گیری از فعالیتهای درون دانشکده ای به فعالیتهای شبکه ای بین دانشکده ای و بین دانشگاهی داخلی و خارجی
• جهت گیری از پذیرش دانشجویان بدون تجربه کاری و مدیریتی به پذیرش دانش آموختگان با تجربه کاری و یا مدیریتی برای اکثریت دانشجویان دانشکده
5- گروه‌های آموزشی :
دانشکده در حال حاضر دارای سه گروه آموزشی به شرح زیر می‌باشد:
• گروه مهندسی پیشرفت اقتصادی
• گروه مهندسی و مدیریت کسب و کار
• گروه مهندسی و مدیریت علم و فناوری
6- مقاطع تحصیلی و رشته‌ها:
این دانشکده از سال تحصیلی 1391-1390 در دو رشته «مدیریت تکنولوژی» و «توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی» و در مقطع کارشناسی ارشد و از بین آقایان اقدام به جذب دانشجو نموده و این روند در سال تحصیلی 92-91 نیز ادامه داشته و با الحاق رشته « مدیریت اجرایی» از دانشکده مهندسی صنایع به دانشکده مهندسی پیشرفت در این سال، در سه رشته مذکور، بصورت حضوری، مجازی و پردیس اقدام به جذب دانشجو نموده است. اکنون با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی سیستمهای اقتصادی-اجتماعی (گرایش برنامه ریزی سیستمهای اقتصادی) در پردیس اصلی و پردیس شماره 2 دانشگاه، تعداد رشته های دایر در این دانشکده به عدد 4 رسید. با پذیرش دانشجو در رشته های کارآفرینی و مدیریت فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 94-93 تعداد رشته های ارشد دایر بر عدد 6 رسیده و با دایر نمودن دکترای مدیریت تکنولوژی در نیمسال اول 93-92 و نیز با دایر نمودن دکتری سیاستگذاری علم و فناوری و مدیریت سازمان های دولتی ایران و حرفه ای مدیریت در سال تحصیلی 94-93 تعداد رشته های دایر دکتری به عدد 4 رسیده است.
شایان ذکر است علاوه بر 6 رشته دایر در دانشکده مجوز پذیرش دانشجو در 6 رشته کارشناسی ارشد از مراجع مربوط به شرح زیر اخذ شده است:
• برنامه ریزی سیستمهای اقتصادی
• مالی با 6 گرایش
• اقتصاد انرژی
• اقتصاد اسلامی
• مدیریت بحران
• فلسفه علم
7- انواع شیوه پذیرش دانشجو
• آزمون سراسری ارشد و دکتری
• مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه
• پردیس بین الملل دانشگاه
8- محورهای پژوهشی، پژوهشکده و آزمایشگاه ها
محورهای پژوهشی این دانشکده عبارتند از:
• الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت
• فرهنگ و سبک زندگی اسلامی- ایرانی
• سیستمها و فناوریهای نرم و هویت ساز
• مدیریت، حقوق و اقتصاد اسلامی
• مدیریت فناوری، مدیریت تحقیق و توسعه، مدیریت IT
• مدیریت اجرایی و مدیریت تحول
• سیستم های اقتصادی-اجتماعی
• تبیین اقتصاد مقاومتی و مبارزه با تحریم
برای تحقق امور فوق آزمایشگاه گروهی پیشرفت ارزش بنیان و آزمایشگاه گروهی فناوری های نرم و پژوهشکده منابع هیدروکربوری طراحی و ایجاد شده است.

دفعات مشاهده: 3120 بار   |   دفعات چاپ: 375 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 48 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.159 seconds with 1110 queries by yektaweb 3455