روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ گروهی از دانشجویان دانشگاه علم وصنعت، از مراکز دانش ۱ و ۲ شرکت دیجی کالا بازدید کردند. مسئولین بخش پژوهش دیجی کالا نیز به بیان شیوه انجام فرآیندها و چالش های انبارداری و ارسال کالا به مشتریان پرداختند.
دیجی کالا در یک نگاه
مجموعه دیجی کالا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ با یک تیم هفت نفره آغاز کرد. این فروشگاه آنلاین تا به امروز روند روبهرشد خود را ادامه داده تا اینکه در حال حاضر بهعنوان معتبرترین سایت ایرانی شناخته میشود.
دیجی کالا در سال ۱۴۰۱ توانسته نرخ تحویل به موقع سفارشات خود را افزایش داده و به عدد ۹۳.۹ درصد برساند. این مجموعه همچنین طی سال گذشته بر تعداد زیرساختهای خود افزوده، به طوریکه حتی در شهرهای کوچک نیز مراکز تحویل کالای این مجموعه مستقر هستند.
در گزارش سال ۱۴۰۱ دیجی کالا طی یک نگاه گذرا این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته است. آمار و ارقام منتشر شده در این گزارش به شرح ذیل هستند:
- تعداد بازدیدکنندگان یکتای ماهانه: ۴۱.۵ میلیون
- تعداد جستوجوی یکتای روزانه: ۳.۵ میلیون
- تعداد همکاران: ۸.۱۹۹
- تعداد فروشندگان: ۳۰۸ هزار
- میزان تنوع کالایی: ۹.۷ میلیون
- تعداد مراکز زیرساختی: ۵۳۰
- ظرفیت انبارش کالاها: ۷.۲ میلیون
- ظرفیت پردازش کالاها در هر روز: ۹۰۴ هزار
دیجی کالا نیمی از سهم خرده فروشی آنلاین را به خود اختصاص داده است
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجی کالا نشان میدهد که حدود نیمی از سهم خردهفروشی آنلاین کشور مختص این وبسایت است. در واقع دیجی کالا با ارائه محصولات متنوع تجربه یک خرید راحت و بیدردسر را برای مشتریان فراهم کرده، به همین دلیل توانسته جایگاه ممتازی در بین رقبای خود به دست بیاورد.
طبق این گزارش سهم خردهفروشی آنلاین در مقایسه با کل خردهفروشی در ایران حدود ۴ درصد است. در حالیکه در سایر کشورها همچون انگلستان، دانمارک، ترکیه، آمریکا، فنلاند و... خردهفروشی از طریق اینترنت سهم بیشتری را به خود اختصاص میدهد.
|